fbpx

Strona: Zarządzanie kosztami transportu

Zaawansowane I elastyczne rozwiązanie pozwalające na zarządzanie dodatkowymi kosztami transportu w Dynamics 365 F&O/AX

Available on appsource and microsoft preferred solution | rollouts

Nie tak dawno temu, koszty wyładunku były mało istotnym aspektem pośród ogromu wszystkich kosztów. W tych czasach, kiedy firmy zaczynają działać globalnie, a sprzedaż międzynarodowa rośnie w niezwykle szybkim tempie dodatkowe koszty transportu stały się znacznie ważniejsze. Niestety, standardowa funkcjonalność systemu Dynamics 365/AX, dla wielu nowoczesnych i międzynarodowych firm okazała się zbyt męcząca i czasochłonna. Co więcej, system nie posiada możliwości planowania kosztów wyładowania, co dla wielu dużych firm z branży dystrybucyjnej i handlowej jest bardzo ważne. W związku z tym firma GO-ERP stworzyła zaawansowane i nowoczesne rozwiązanie umożliwiające elastyczne zarządzanie dodatkowymi kosztami transportu.

Rozwiązanie to, zostało stworzone przede wszystkim z myślą o firmach zajmujących się dystrybucją, handlem i sprzedażą detaliczną. Jest ono także skierowane do innych branż, które w dużych ilościach transportują swoje towary na cały świat. Odpowiednia kontrola oraz automatyzacja procesu zarządzania kosztami wyładunku, pozwala takim firmom na maksymalne zwiększenie marży zysku, zaoszczędzenie dużej ilości czasu oraz uniknięcie błędów. Dzięki opcji wcześniejszego zaplanowania kosztów wyładunku, jesteśmy w stanie znacznie bardziej kontrolować nasz budżet poprzez możliwość uwzględnienia nawet najmniejszych nieprawidłowości kosztów wyładunku.

Problemy użytkowników standardowego systemu Dynamics 365

Użytkownicy standardowego systemu Dynamics 365 nie mają możliwości bieżącego śledzenia zmian w przedsiębiorstwie, wprowadzania korekt, a system sam w sobie nie jest precyzyjny. Dodatkowo, standardowy system Dynamics 365 w przypadku transportu, skupia się tylko i wyłącznie na tych kosztach, które są bezpośrednio związane z przewozem, natomiast inne koszty, takie jak ubezpieczenie, opłaty celne itp. trzeba wprowadzać ręcznie na podstawie faktur. Takie rozwiązanie standardowego systemu, może nie być wystarczająco elastyczne dla niektórych firm, czasami ograniczając ich potrzeby.

konsultant erp

Rozwiązanie i jego korzyści

korzyści rozwiązania problemów kosztów dodatkowych

Wprowadzone przez firmę GO-ERP zmiany są odpowiedzią na powyższe problemy. Rozwiązanie gwarantuje wysoką dokładność, możliwość bieżącego śledzenia zmian w przedsiębiorstwie, łatwą edycję, zautomatyzowany i szybki przebieg. System został wzbogacony o nowe funkcje niezbędne do dokładnego i łatwego zarządzania kosztami wyładunku. Przykładowo, elastyczne filtry pozwalają na dokładny wybór wierszy, które powinny zostać przydzielone. Dodatkowym atutem jest możliwość wyboru metody alokacji. Ponadto system pozwala również na łatwe i wygodne odwrócenie kosztów wyładunku. Co więcej, aplikacja została także wzbogacona o funkcję planowania kosztów wyładunku, dzięki czemu użytkownicy mają większą kontrolę nad budżetem i są w stanie wyłapać nawet najmniejsze nieprawidłowości. Dodatkowym atutem systemu jest obsługa operacji wielowalutowych.

Rozwiązanie pozwala na

Alokację zaplanowanych kosztów wyładunku

  • Możliwość pogrupowania zleceń zakupowych wg. Ładunków;
  • Możliwość przygotowania parametryzacji kosztów wyładunku;
  • Możliwość automatycznego dodania zaplanowanych kosztów wyładunku do ładunku;
  • Możliwość tworzenia i rejestrowania dokumentacji dotyczącej planowanych kosztów wyładunku;
  • Możliwość dopasowania zaplanowanych i rzeczywistych kosztów wyładowania;
  • Możliwość porównywania i analizowania zaplanowanych i rzeczywistych kosztów wyładunku;
  • Możliwość przejrzystego i dokładnego kosztu towaru oraz przepływu gotówki.

Alokacje rzeczywistych kosztów wyładunku

  • Możliwość księgowania faktur na różne sposoby, poprzez: zamówienia, arkusze faktur dostawcy, księgi głównej lub rejestru faktur;
  • Możliwość tworzenia różnych opłat rejestrowanych zarówno automatycznie, jak i ręcznie;
  • Możliwość alokacji różnorodnych opłat według ilości towaru, łącznej kwoty, wielkości, wagi lub wiersza;
  • Możliwość alokacji kwoty do różnych dostawców i różnych wierszy faktur za jednym kliknięciem.
  • Możliwość formowania i ręcznej edycji przydziału różnorodnych opłat;
  • Możliwość częściowego przydziału różnych opłat (nieprzydzielona kwota jest widoczna);
  • Automatyczne odwrócenie opłat dodatkowych;
  • Możliwość wygenerowania raportu historii transakcji z dokładnym ich opisem;
  • Możliwość przydzielenia dodatkowych opłat do faktur sprzedażowych.
Informacja: w terminologii Microsoft Dynamics 365 koszty wyładunku nazywane są opłatami dodatkowymi związanymi z transportem. 

Porównanie procesu alokacji rzeczywistych kosztów wyładunku

Proces standardowego systemu Dynamics 365

zarządzanie dodatkowymi kosztami transportu

WADA: STANDARDOWY PROCES PRZYDZIAŁU JEST ODPOWIEDNI TYLKO DLA FAKTUR BEZ MOŻLIWOŚCI  PRZYPISANIA ODDZIELONYCH WIERSZY FAKTURY.

Zoptymalizowany proces GO-ERP

zarządzanie dodatkowymi kosztami transportu

 

KORZYŚĆ: DZIĘKI ROZWIĄZANIU PRZY WPROWADZANIU DOKUMENTOW NIE TRZEBA KILKUKROTNIE POWTARZAĆ CZYNNOŚCI. ILOSC FAKTUR MOŻNA WYBRAĆ I PRZYDZIELIĆ WEDŁUG POTRZEBY.

Możliwość zaplanowania i zarządzania kosztami wyładunku

Możliwość planowania księgowania kosztów wyładunku jest małym, ale bardzo ważnym krokiem w standardowym procesie alokacji kosztów wyładunku. Nie mniej jednak, stosowanie tej funkcji nie jest konieczne i może zostać bez problemu pominięte, jeżeli nie jest on istotny dla Twojej firmy.

zarządzanie dodatkowymi kosztami transportu

Im więcej faktur posiadasz, tym więcej oszczędzisz.

Sprawdziliśmy proces ‘’przed” i ‘’po’’ dla standardowego procesu alokacji rzeczywistego kosztu wyładunku i wyniki są zaskakujące. Wychodzi na to, że im więcej faktur posiadasz, tym więcej oszczędzasz. Ponadto możesz przyspieszyć proces alokacji kosztów wyładunku nawet o 25 razy oraz odwrócić je ponad 200 razy! W zasadzie zależy to tylko od ilości posiadanych faktur zakupowych.

Przydzielanie 1 faktury kosztu wyładunku

Reverse allocation of 1 landed cost invoice

Referencje klienta

Audio Technika Logo

Audio-Technica to ogólnoświatowa grupa firm zajmująca się projektowaniem i produkowaniem wysokiej jakości sprzętu audio oraz jego światową dystrybucją.

„Jestem bardzo zadowolony z modułu opłat dodatkowych, który jest naprawdę szybki i efektywny. W końcu udało nam się pozbyć błędów podczas rozdzielania opłat celnych i frachtu. Jeżeli jest taka potrzeba opłata celna może zostać łatwo dodana do produktu. Skomplikowana triangulacja trzech walut, teraz może zostać dopasowana w mgnieniu oka. Bardzo podoba mi się to, że od razu mogę zobaczyć różne koszty dodawane do faktury, dzięki czemu można uniknąć duplikowania opłat. Zdecydowanie polecam to rozwiązanie.

Simona Bruno, kontroler księgi zakupów w firmie Audio-Technica.

Skontaktuj się z nami

Send us a message